Tjockis fobi?

Nog för att jag har hört talas om att man kan ha fobi för sitt egna fett på kroppen,
men inte att man har riktig fobi för feta människor.
Hon reagerade precis som en som har fobi t.ex mot spindlar när hon
var i närheten av en tjock människa, med hjärtklappningar osv.
Måste ju handla om att hon känner sig lite med större människor,
att det är därifrån fobin grundar sig ifrån.


Själv har jag ganska många fobier i mitt liv.
Men min största är nog faktiskt för vatten, mörker och insekter.



V A T T E N

-Jag badar aldrig i okänt vatten t.ex.
Och skulle någon putta i mig från bryggan och jag inte är berädd så skulle
jag hamna i sånt cocktillstånd att jag inte skulle kunna simma upp till ytan.


I N S E K T E R

Insekter har jag alltid varit rädd för, t.o.m för myggor.
När jag var liten så trodde ofta min familj att jag hade gjort mig riktigt illa när jag mitt upp i allt
kunde bara skrika rakt ut och börja gråta,
men det visar sig att det är en liten insekt.


M Ö R K E R

-Jag klarar inte av att befinna mig själv i mörker.
Speciellt inte ute, då jag får lätt panikångest och
blir en aning paranoid.


T Å G

-Något jag är mindre fobisk emot är tåg.
Det går bra att sätta sig på tåget, men när jag väl är på tåget
så får jag rysningar och lätt panik känslor.
För jag har alltid vart säker i hela mitt liv att jag kommer att
drunkna eller dö i en tåg olycka.


B A R N - B A C I L L E R

-Och sedan är jag små fobisk mot barn baciller.
Klarar absolut inte av att äta något ett barn har rört, smakat på eller druckit ur.
Inte ens mina egna barns baciller klarar jag av!
Men jag har lite smått börjat lära mig att kunna äta kanske en godisbit fast någon
av mina barn har hållt i det, men knappt.
Så jag kommer aldrig bli en sån mamma som kommer stå och baka med barn eller
laga mat med dem. Och gör jag det så skippar jag nog maten då.


 

Har ni någon fobi?




Kommentarer
Postat av: Emelie

Ojdå!

Jag har ingen direkt fobi, men jag är väldigt rädd för spindlar och mörker.. Och nu när de snöat så mycket här så var det väldigt halt så vår bil åkte in i en annan sen dess har ja vart rädd när vi åker bil huhu



Följa varandra via bloglovin?:)

2010-02-01 @ 21:41:35
URL: http://emeliekantola.blogg.se/
Postat av: Lina

Nä. Jag har nog ingen fobi förutom aksnke mörkt vatten :S

Kolla gärna min videoblogg jag försökte mej på.. Haha xD

2010-02-01 @ 21:50:42
URL: http://lina.bubbleroom.se/
Postat av: 24 år och snart pappa

Hej tack för du kommenterade på "abort eller inte?" Bra skrivit från dig! =)

imorgon kommer läsarna få se bebisen på bild när vi gjorde ett tidigt ultraljud! Det får du inte missa. skulle egentligen ha lagt det inlägget idag men hade lite andra saker att göra, så jag lägger in det imorgon istället.

2010-02-01 @ 22:29:44
URL: http://tobiasbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0