Morrn

Försov mig idag. Vaknade inte av min väckarklocka :S

Så får ta och plugga lite hemma då istället :)

Har fått en ganska stor uppgift från Omvårdnad som lyder så här.



G
Intervjua någon äldre person om hur sjukvård och äldreomsorgen var förr i tiden.
Jämför med egna erfarenheter av dagens vård och omsorg.
Skriv ner några egna tankar om vad du har fått veta.


VG
Jämför med vad kursboken säger och reflektera över vad du har fått veta.



VG-MVG
Studera någon upptäckare eller betydelsefull person, en viktig upptäckt eller "gammal"
sjukdom. Använd valfria källor.
Analysera fakta. Dra egna slutsatser.
Reflektera över de nya kunskaper som du har fått.


Och detta ska lämnas in vecka 4, torsdag :)

Ska jag vara ärlig så tycker jag att MVG uppgiften är lättare än G.
Har inte precis någon gammal och intervjuva, så tror det får bli min mor som har
jobbat inom sjukvården.
Kanske inte är precis så kul och ragga upp en okänd gamling på ett ålderboende för att
fråga den :P

Och sjukdomen jag kommer att skriva om tänker jag inte berätta så att ingen snor den :D
Men kan säga mycket att det är en världskänd sjukdom, som fanns i början på 1900-talet :)
Kommer själklart att skriva min uppsats här sedan när jag har fått godkänd från urkund.
Och med urkund menas med att man skickar in uppsatser så går urkund igenom hela internet
för att se att man inte har kopierat det från nåågonstans, alltså fuskat.
Och kanske inte så kul att åka dit för fusk bara för att man har skrivit först om att på sin blogg :)

Men nu ska jag dricka upp mitt te:)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0